Wpływ magnezu na obniżenie ciśnienia

Wpływ magnezu na obniżenie ciśnienia

Magnez to pierwiastek zaliczanych do grona związków bezcennych dla zdrowia  i prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jest składnikiem kości, bierze udział w powstawaniu związków wysokoenergetycznych potrzebnych do przemian zachodzących w ustroju, odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i układu krążenia, reguluje napięcie mięśni, a także jest składnikiem tkanek i błon komórkowych. Ze względu na swoje korzystne działanie na układ krwionośny i serce należy docenić drogocenny wpływ magnezu na obniżenie ciśnienia.

Magnez na obniżenie ciśnienia

Hipotensyjne właściwości magnezu były już znane w połowie XX wieku. Od tego czasu przeprowadzono szereg badań potwierdzających korzystny wpływ magnezu na obniżenie ciśnienia tętniczego krwi. Efekt ten następuje w wyniku jego działania jako naturalny bloker kanału wapniowego i kofaktor dla produkcji wazodilatacyjnej prostaglandyny E1. Ponadto, udowodniono, że chorzy z nadciśnieniem tętniczym to głównie osoby cierpiące na niedobory tego pierwiastka.Długoletnie badania wykazują również, że suplementacja magnezu przez 8 do 26 dni może prowadzić do spadku ciśnienia krwi o około 2,2mmHg. W początkowym stadium choroby magnez znacznie usprawnia działanie leków obniżających ciśnienie. Pacjenci terapii lekowej w połączeniu z 230g magnezu dziennie przez okres ponad  6 miesięcy doświadczyli znacznych, dalszych spadków wartości ciśnienia skurczowego i rozkurczowego. Należy jednak zauważyć, że osoby przyjmujące leki moczopędne (tzw. diuretyki) powinny zwiększyć wspomnianą dawkę i przyjmować dziennie 300-500mg magnezu.

Magnez Pigułki. Wpływ magnezu na obniżenie ciśnienia tętnicznego

 

Zapotrzebowanie organizmu i źródła magnezu              

Przyjmuje się, że dzienne zapotrzebowanie osoby dorosłej na magnez wynosi 310 do 420mg. U sportowców, szczególnie chcących zwiększyć masę ciała i osób prowadzących aktywny tryb życia wartość ta może być większa. Dlatego też warto włączyć do diety więcej produktów zawierających ten cenny pierwiastek. Osoby pijące dużo napojów kofeinowych mogą potrzebować wyższych dawek magnezu, gdyż zwiększona podaż kofeiny sprzyja jego wypłukiwaniu.

Zapotrzebowanie na magnez możemy pokryć nie tylko stosując gotowe suplementy dostępne w aptekach. Znacznie zdrowiej jest skorzystać z darów natury bogatych w ten pierwiastek i odpowiednio skomponować swoją dietę. Do produktów o wysokiej zawartości magnezu należą:zwłaszcza produkty zbożowe (np. kasze, w szczególności kasza gryczana), migdały, nasiona, orzechy, warzywa, owoce, sezam, kakao, gorzka czekolada, sery podpuszczkowe, ryby, a także wody mineralne.

Warto wzbogacić codzienne posiłki w wymienione produkty spożywcze, wspomagając naturalną suplementację magnezu w organizmie. Pierwiastki zawarty w naturalnych produktach są znacznie lepiej tolerowane i przyswajalne przez nasze organizmy niż postać farmakologiczna, dlatego lepiej mogą oddziaływać na organizm i efektywniej wspomagać profilaktykę i leczenie chorób, w tym nadciśnienia tętniczego.

Write a Reply or Comment:

You can add any text or message here.

A wonderful serenity has taken possession of my entire soul, like these sweet mornings of spring which I enjoy with my whole heart.

Signed, AA-Team